Sposoby na katar – jak walczyć z chorobą?

7 lutego 2021 Zdrowie ile trwa katar

Katar sam w sobie nie jest chorobą, ale mimo wszystko bywa tak samo nieprzyjemny jak grypa czy angina. Nikt nie lubi z nim walczyć, bo niestety nie jest to proste. Każdy chyba wie, ile trwa katar i wie też, że często nie znika on pomimo stosowania pewnych środków farmakologicznych. Mimo wszystko warto je przyjmować, aby zminimalizować intensywność schorzenia i przyspieszyć czas trwania leczenia. Katar leczy się objawowo. Nie wykorzystuje się do tego celu antybiotyków i żadnych silnych środków. Poznaj sprawdzone sposoby na katar.

Agenda:

• Nie rezygnuj z leków
  • Naturalne sposoby na katar
  • Wizyta u lekarza
sposoby na katar leki

Nie rezygnuj z leków

Zawsze dobrym pomysłem będzie jednak zastosowanie leków powodujących obkurczenie naczyń krwionośnych. Wskutek ich działania zmniejszy się obrzęk, a to sprawi, że mniejsza ilość wydzieliny będzie wydostawać się z nosa. Istnieją różnego rodzaju preparaty. Sposoby na katar z użyciem leków są bardzo skuteczne. Większość z nich to środki wydawane bez recepty, po które zawsze można sięgnąć w każdej aptece. Przeważnie mają one formę tabletek, kapsułek, płynów bądź żeli. Ważne jest jednak to, aby sprawdzić ich skład, ponieważ preparatów zawierających m.in. oksymetazolinę nie należy stosować dłużej niż przez pięć dni.

sposoby na katar choroba

Naturalne sposoby na katar

Bardzo dobrym sposobem na katar są też różnego rodzaju płukanki. Można również zastosować nawilżacze powietrza, które zadbają o śluzówkę nosa. Wiedząc natomiast, ile trwa katar, czasami trzeba też po prostu się z nim pogodzić i poczekać na moment, w którym samoistnie on minie. Na pewno stanie się to już po kilku dniach. Jeżeli natomiast katar nawet po tygodniu dalej będzie występować, może być to znak, że doszło do rozwinięcia się alergii lub choroby zatok.

Wizyta u lekarza

Jeżeli katar trwa zbyt długo i jest bardzo uciążliwy, a żadne preparaty nie pomagają, udaj się do lekarza. Może się okazać, że jest to coś poważnego, szczególnie jeśli pojawiają się inne objawy. W takim przypadku nie warto czekać.

Podsumowanie

Próbując wyleczyć katar możesz sięgnąć po preparaty z apteki lub też użyć domowych sposobów. Katar powinien przejść po paru dniach, maksymalnie do tygodnia. Jeśli jednak nic nie pomaga, a dodatkowo masz inne objawy, umów się na wizytę do lekarza.