fizjovitae.pl

Zdrowy styl życia

Moda

Medytacja – czy warto?

Wiele osób prowadzących szybki tryb życia myślało zapewne nie raz o zbawiennych skutkach medytacji, która tak bardzo pomaga nam w redukcji codziennego stresu i poprawie jakości naszego życia. Każdy z nas chociaż raz w życiu zadawał sobie te pytania: jak zaczac medytowac? Czy warto? Czy to na prawdę działa? Otóż, trzeba spróbować żeby się przekonać.

Zacznijmy od tego co to takiego jest medytacja

Dosłownie oznacza ona zagłębianie się w myślach, rozważanie czy namysł. Jest to praktyka polegająca na ćwiczeniu umysłu, wprowadzeniu się w tak zwany odmienny stan świadomości dla uzyskania dobroczynnego skutku. Odmienne stany świadomości są to stany świadomości człowieka inne niż normalny stan czuwania, w którym znajdujemy się w ciągu dnia, wykonując codzienne obowiązki. Mimo wielu lat badań nie istnieje jednak spójna i powszechnie akceptowana definicja odmiennych stanów świadomości, dlatego też medytacja dla niektórych ludzi może wydawać się praktyką całkowicie egzotyczną, dziwną i być może nawet niebezpieczną.
Medytacja staje się jednak coraz powszechniejsza i coraz więcej osób decyduje się wprowadzić tą praktykę do swojego życia codziennego.
Praktykowanie medytacji czyni nas bowiem szczęśliwszymi, redukuje niepokój i stres, co więcej pomaga w walce z Alzheimerem czy reumatyzmem. Podsumowując niesie ze sobą wiele dobrego.

Osobie, która chce zacząć swą przygodę z medytacją, najczęściej staje na przeszkodzie brak czasu oraz ogólne pytanie jak zacząć medytować. Wydawać by się mogło, że potrzebna jest do tego znajomość czarów czy magicznych inkantacji. Nic bardziej mylnego!
Jedyną rzeczą potrzebną do rozpoczęcia medytacji jest kawałek podłogi w domu oraz Ty sam.

Jak więc zacząć?

Wystarczy znaleźć sobie ciche, spokojne miejsce i wygodnie usiąść. Nie ważne czy na podłodze czy na krześle czy na łóżku, wygodnie. Zamykamy oczy, spokojnie oddychając. Wdech, wydech – skupiamy się na naszym oddychaniu, żeby wspomóc koncentrację możesz zacząć liczyć oddechy. Możesz też „skanować” swoje ciało, zaczynając od stóp, na czubku głowy kończąc. Pomyśl o tym co „czuje” każda część ciała z osobna. Możesz skoncentrować się też na swoich uczuciach i emocjach. Co czujesz w danej chwili? Czy czujesz spokój czy raczej wręcz przeciwnie? Na początek wystarczy, że będziesz medytować tylko 2 minuty, w miarę postępu będziesz wydłużać czas trwania medytacji.
I to właśnie jest cała tajemnica!

Im bardziej zaawansowane będą zdolności medytacyjne, tym mniej będziemy odczuwać upływ czasu, im więcej praktyki tym łatwiej będzie Ci pozostać skupionym, nie zwracać uwagi na to co dzieje się na zewnątrz, ale kierować swoje myśli do wewnątrz, nie ulegać gonitwie myśli i skoncentrować się na swoim „tu i teraz”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *