30 dni bez słodyczy – to proste

0
20

Jeśli czujesz, że ostatnio twoje zdrowe odżywianie poszło w odstawkę i słodycze zaczynają pojawiać się za często w twojej diecie, warto podjąć wyzwanie 30 dni bez słodyczy. Niesie to wiele korzyści. W końcu za duża ilość słodyczy negatywnie wpływa na nasze zdrowie, a prawidłowe odżywianie jest bardzo ważne. Poza tym pamiętajmy, że słodycze to jedynie bezwartościowe kalorie.

Wyzwanie nie jest łatwe. Miesiąc bez słodyczy dla kogoś, kto wcześniej nie ograniczał cukru jest często bardzo trudny. Jednak determinacja i chęć zmiany na pewno sprawią, że nam się uda. Jest kilka sposobów na ograniczanie słodyczy. Przede wszystkim żeby poradzić sobie z trudnym wyzwaniem dobrze jest zastanowić się kiedy je jemy. Często wynika to z naszego przyzwyczajenia. Jesteśmy przyzwyczajeni do sięgania po coś słodkiego, na przykład, zawsze po obiedzie, kiedy jesteśmy zestresowani albo smutni. Warto wtedy zacząć w tych sytuacjach zastępować cukier czymś zdrowym. Przykładowo, mogą to być owoce albo zdrowe ciasta, które można zrobić samemu w domu. Czasami dobrym sposobem żeby nie zawracać sobie głowy chęcią zjedzenia czegoś słodkiego jest jakaś aktywność. Może to być pójście na spacer, czytanie książki i wiele innych rzeczy. Jeśli mamy duży problem z wyrzuceniem z diety słodyczy, na całe 30 dni, możemy trochę sobie odpuścić. W końcu wyzwanie nie ma zniechęcić, a zachęcić do jedzenia zdrowo. Oczywiście odpuścić nie polega na zrezygnowaniu. Warto ustalić sobie dni, w które możemy zjeść coś słodkiego w rozsądnych ilościach. Na przykład jeden albo dwa dni w tygodniu kiedy możemy przegryźć coś na co mamy ochotę. Przykładowo możemy ustalić, że w soboty pozwalamy sobie na słodycz. Tutaj jednak konieczne jest zachowanie umiaru. Jeśli wybierzemy dwa dni i w oba będziemy jeść bardzo dużo słodkiego wyzwanie nie będzie miało sensu. Dlatego umiar to podstawa. Dobrym rozwiązaniem jest ustalenie sobie limitu kalorycznego. Często do sięgnięcia po ciastko zmusza nas przyzwyczajenie do zjedzenia go albo reakcja mózgu na mniejszą ilość glukozy we krwi niż tuż po zjedzeniu słodkiego. Jest to jednak złudna potrzeba. Tak naprawdę wcale nie musimy spożywać słodyczy. Wszystko tkwi jednak w głowie. Warto założyć kalendarz i zaznaczać sobie dni kiedy nie zjedliśmy niezdrowej przekąski. Jest to bardzo motywujące i pomaga kiedy myślimy, że musimy sięgnąć po ciastko.

Jeśli zauważamy w swoim zachowaniu ten niezdrowy nawyk jest to wyzwanie dla nas. Każdy jest w stanie je podjąć nawet jeśli nie wierzy w swoje możliwości. Efekty na pewno będą bardzo zadowalające.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here