Wczesne poronienie objawy

8 grudnia 2020 Zdrowie

Wczesne poronienie to utrata ciąży przed 12 tygodniem. Według statystyk, co piąta ciąża kobiety kończy się jej utratą. Poniżej artykuł pt. Wczesne poronienie objawy, który pomoże kobiecie zauważyć, kiedy dzieje się coś niedobrego.

Wczesne poronienie to rodzaj powikłania ciąży na skutek, którego dochodzi do wydalenia przez organizm martwego jaja płodowego. Przyczyn takie patologii ciąży jest wiele. Mogą to być uwarunkowania genetyczne, wiek kobiety, wady anatomiczne kobiety lub po prostu zaburzenia hormonalne.

Wczesne poronienie objawy

● Krwawienie oraz plamienie – to jedne z najczęstszych objawów wczesnego poronienia. Podczas ciąży, nawet niewielkie plamienie może być oznaką, że dzieje się coś niedobrego, dlatego nie powinno się tego lekceważyć. Krew podczas poronienia zawiera sporo skrzepów, a nawet fragmentów tkanek.

● Skurcze – skurcze łagodne i niedługie są naturalnym elementem ciąży. Natomiast jeżeli są one gwałtowne i bolesne, powinny zaniepokoić przyszłą matkę. Silne bóle brzucha są jednym z głównych objawów wczesnego poronienia.

● Wydzieliny – biało-różowy śluz lub wodnista wydzielina mogą również sygnalizować, że w organizmie kobiety dzieją się niepokojące rzeczy. Wczesne poronienie objawy są sygnalizowane również przez tego typu reakcje ciała. Pojawienie się w śluzie fragmentów tkanek oznacza strzępu łożyska.

● Ból – bólowi podbrzusza często towarzyszyć może poczucie dyskomfortu w krzyżowej części kręgosłupa. Uczucie pojawia się o bardzo dużym nasileniu.

● Utrata wagi – zbyt duża i gwałtowna powinna wzbudzać niepokój.

● Zanik ciążowych dolegliwości – kiedy charakterystyczne dla ciąży objawy, takie jak np. mdłości zanikają, oznacza to, że w organizmie przyszłej matki dzieje się coś niedobrego.

● Brak tętna u płodu – zazwyczaj oznacza już brak możliwości jego rozwoju.

● Zapalenie przydatków – może oznaczać wczesne poronienie, natomiast musi to być potwierdzone przez lekarza. Jeżeli diagnoza zostanie potwierdzona, należy natychmiast podjąć działania, ponieważ może dojść do infekcji bakteryjnej przydatków lub innych powikłań.

● Odejście płynu owodniowego – brak płynu owodniowego, stanowiącego bezpieczne środowisko dla płodu, pozbawia do najważniejszej ochrony i prowadzi do tragedii.

Każdy z wyżej wymienionych objawów na wczesnym etapie ciąży, powinien zaniepokoić kobietę i zmusić do natychmiastowej reakcji. Wczesne poronienie objawy są sytuacją, w której przyszła matka niezwłocznie powinna skontaktować się z lekarzem, aby uniknąć zagrażających jej zdrowiu, a nawet życiu powikłań.